Dištančné online vzdelávanie pre všetkých žiakov ZUŠ


Milí žiaci!

Keďže sme sa už dlho nevideli a nikto nevie, ako dlho sa ešte neuvidíme, vymysleli sme pre Vás, ktorým chýba trocha umenia, niekoľko možností, ako by ste sa mohli venovať svojim záľubám, aj keď musíme ostať doma. Úlohy nie sú  známkované. Je to skôr možnosť, ako sa zabaviť, napredovať, tráviť čas inšpiratívne  s umením a ostať v kontakte so svojimi učiteľmi (aj keď na diaľku). Sledujte túto stránku pravidelne…

Žiaci hudobného odboru kontaktujte svojich pedagógov prostredníctvom internetových aplikácií Whatsup, Messenger, Viber a vyskúšajte online hodinu zo svojim pedagógom alebo môžete poslať svojim učiteľom video, ako hráte na svojich hudobných nástrojoch.   Nezabudnite si pozrieť aj úlohy z hudobnej náuky 🙂

Naši učitelia online vyučovanie

               

Krátka ukážka online hodiny :

Milí žiaci, Vážení rodičia

Od tohto týždňa budú na našej stránke prístupné rôzne témy pre žiakov výtvarného odboru, ako tráviť užitočne voľný čas, ktorý v súvislosti s prerušeným vyučovacím procesom našim žiakom vznikol. Vaše úlohy a zadania posielajte na email : tittel@e-net.sk

Už iba týždeň, milí súťažiaci!

Pozri si novú inšpiráciu k súťaži tu : 

    

 

Pozor súťaž sa predlžuje do konca mája !!!

Pozri si inšpiráciu k súťaži tu :

Súťaž pre všetkých žiakov VO – interpretácia obrazu-  

 

 

Tvorba našich žiakov :   

 

Úloha na tento týždeň

Strom  a najkrajší mesiac v roku

 

  1. Úloha na tento predveľkonočný týždeň tu: 

„Obrázok pre starých rodičov“

Nové zadanie Veľká noc :

Veľkonočná úloha tu : 

 

 Pre absolventov 8. Ročníka

Aby mali všetci absolventi k dispozícii všetky podklady k teoretickým skúškam z dejín výtvarnej kultúry, môžu si ich všetci nájsť na našej stránke pod označením študijný materiál PDF. tu. 

Ak by sa absolventské skúšky uskutočnili v posunutom termíne, prosím , využite tento čas , pozrite si otázky –všetky okruhy. Keďže sme sa spoločne nedostali k 20. Storočiu, bude to na nasledujúcich týždňoch , aby sme si aspoň trochu toto obdobie spolu prešli.

V tomto období máte možnosť na internete sledovať virtuálne prehliadky mnohých svetových galérií-Prado Madrid, Louvre, Florencia, Viedeň… Ich návštevou si môžete rozšíriť prehľad a vidieť detailnejšie originály svetových  umelcov, ktorých máme v otázkach. Na dobrú noc si môžete niekedy pustiť  Príbehy veľkého umenia na you tube.

Keďže nevieme, ako sa budeme môcť venovať už rozbehnutým absolventským samostatným prácam, skúste si doma aspoň trochu kresby . Na to máme všetci doma prostriedky, akýkoľvek papier, nejaký ten zaujímavý predmet niekde zaujímavo uložený  – a už je na svete zátišie.

Pre  žiakov, ktorí sa pripravovali na talentové skúšky:

Neviem, ako prebehnú prijímačky, ale pre Vás platí zátišie v akejkoľvek forme a figurálna kresba – trénovať . Napríklad niečo z Vášho rodinného života- teraz ste viac spolu, tak máte aj modely. Využite to!

Ostatné ročníky

Máme všetci doma internet, väčšina mobil s dobrým fotoaparátom. To nám úplne stačí. A otvorené oči a čas

Naše prvé dve úlohy :

Nájdi si na internete autora Andy Goldsworthy – predstaviteľ umeleckého štýlu Land-art. Umenie, ktoré je tvorené v prírode, s prírodným materiálom s dôrazom na to , aby sme svojou tvorbou zanechali v prírode čo najmenšiu stopu s tým, že postupne musíme rátať s možnosťou, že naše dielo je pominuteľné, a postupne sa vráti do kolobehu prírody. Preto budeme potrebovať aj fotoaparát, prípadne kameru. Tak ak sa Vám podarí niečo zaujímavé pri prechádzkach s mamou a tatom v prírode nájsť a vytvoriť , odfoťte alebo natočte to. Nezabudnite na to, aby ste svojou činnosťou prírode neublížili , aby sa potom vaše dielko bez problémov vrátilo prírode.

Druhá úloha – prírodné zákony, symetria v prírode/ osi súmernosti – rozdeľte napríklad kvietok sirôtky, lístok , ľudskú, zvieraciu tvár  pomyselnou zvislou čiarou na dve rovnaké polovice a potom skúste rozdeliť sedmokrásku na dve rovnaké polovice.

V prvom prípade máme jednu čiaru- os súmernosti, v druhom, keďže je to kruh , je ich veľa. Alebo zrkadlenie – odraz prírody na vodnej hladine.

Skúste tieto zákonitosti  hľadať, všímajte si svoje okolie a foťte. Hľadajte, kedy Vaša fotografia bude vyzerať lepšie, napríklad vplyvom svetla. Objavujte krásu a dokonalosť prírody.

Odkladajte iba najlepšie fotografie, naučte sa sami triediť, čo je dobré. Hodnoťte najprv sami, potom sa napríklad poraďte s vašim najbližším okolím. Až potom príde čas na zverejnenie.

Prílohy :       

Držím palce!

Vaša učiteľka Valika Tittlová 

 

Témy pre žiakov p. uč. Černej

svojim mladším žiakom pripravila 2 témy. Úlohy pre absolventov sú rovnaké s p. uč. Tittlovou

Nová úloha na tento týždeň : 

 

Téma pre 1 – 4 roč.

Opýtaj sa rodičov na ich najobľúbenejšiu knihu vo vašom veku, prečítaj si časť a úryvok ilustruj

Téma pre 5 – 8 roč.

Navrhni tričko, aké by si chceli nosiť Tvoji rovesníci.

úlohy na týždeň 30.3-3.4

1.nájdi si rôzne predmety,ktoré namáčaj do farieb/ temperových,akrylových/ ,použi zaujímavé predmety a otláčaj ich na povrch papiera/,vytvor abstraktný obraz,pozri si na internete pojem abstraktný/ mladší žiaci, posielaj spätnú väzbu.

2. úloha: pomocou tvrdého papiera,kartónu,farebnej nite,vlny urob kvety,brošňu,lapač snov …/ odfoť a pošli spätnú väzbu.

úloha na týždeň 6.4 – 14.4

Pre tých,ktorí si chcú zakresliť pridávam inšpiráciu z min.roku/ môžeš použiť rôzne kresbové techniky/

úloha na týždeň 13.4 – 17.4

1.Téma:PERFORMÁCIA- ZAMERAJ SA A MOBILOM ODFOŤ NAJZAUJÍMAVEJŠIU GRIMASU TVÁRE/ SEBA,SÚRODENCA,RODIČA/ NA INTERNETE SI POZRI BUSTY UMELCA MESSERSCHMIDTA.POKÚS SA NAKRESLIT JWDNU Z VYBRANÝCH GRIMÁS.

 

         

 

 

 

 

Milí rodičia/žiaci, keď že je situácia taká aká je a už sme sa dlho nevideli, a nikto nevie ako dlho sa ešte neuvidíme. Ale vymysleli sme spolu s pánom učiteľom, pre Vás, ktorým pohyb a tanec veľmi chýba 🙂 A chcete sa venovať svojím záľubám aj, keď musíme byť doma. Nie je to  hodnotené známkami. Je to pre tých, ktorí chcú napredovať v tanci ďalej a chcú sa naučiť niečo nové a byť v kontakte s učiteľmi a zabaviť sa hlavne 🙂 

Budeme radi ak nám pošlete spätnú väzbu vo forme videa alebo fotky, ako Vám práca ide 🙂 a ďalšiu prosbu máme ak máte ako rodičia email/ fb kontakt budeme veľmi radi aby sme vám ďalšie zadanie poslali do emailu alebo do skupiny tanečníkov 🙂 Kontakt na FB: Miška Theiszová, kontakt na email: miska.theiszova@gmail.com
Poprosím napísať meno žiaka o koho ide. 
Ďakujeme a tešíme sa na spätnú väzbu a na prácu s deťmi 🙂

Ako inspiráciu vyhlasujeme súťaž o najlepšie video pre každý ročník zvlášť. Vyhlásenie víťazného videa bude 10.4.2020. Toto video bude zverejnené a víťaz dostane ozajstný pohár pre víťazov. 

 

Nové zadania na Apríl pre všetky ročníky tu : 

 

Posielam Vám zadania pre škôlkarov PTO
1. cvičenie- Rozcvička- rozoskákať sa, rozcvičiť hlavu, ramená, ruky, úklon na pravú a ľavú stranu, predklon, záklon, a rozcvičiť si chodidlá flex/ špička na zemi, žabka, motýlik s rovným chrbátom, šnúra na pravú a ľavú  nohu,rožtep,nožničky 

Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=cxck316Ac6k

  1. cvičenie- je to improvizácia pre nich 🙂 volá sa to Sochy z plastelíny

Je to cvičenie zamerané na telo a tvar tela. Je to práca vo dvojici, môžu pracovať so súrodencami alebo kľudne aj rodičia sa môžu pridať. Postup tejto improvizácie je:

Spravíte si dvojice, osoba A je plastelína a osoba B je sochár. Osoba A zaujme polohu v stoji, v sede alebo v ľahu ale pre začiatok je najlepšie v stoji. Osoba B bude tvarovať osobu A, ktorá je plastelína, bude vytvárať tvar pohybu osoby A v rôznych polohách rúk, hlavy, nohy, panvy, a pod.  Potom neskôr si môžete vymeniť úlohy..
Hudba:https://www.youtube.com/watch?v=TwXilp2mUtE

  1. cvičenie- na záver dieťa pozná hru Socha a zem

Hudbu môžete vybrať hocijakú a kedokoľvek môžete zastaviť hudbu. Dieťa musí vedieť ekdy sedieť kedy stáť (1 zastavenie- stoj, 2 zastavenie- sed, 3 zastavenie stoj,….) a nesmie sa pohnúť, pomýliť sa, ten vypadáva, je to hra aj pre rodinu 🙂

Zábavné videá pre najmenších :

https://www.youtube.com/watch?v=hHet6DvTt84&fbclid=IwAR1cY7f6vij_lo0ldtDDrtkeGRdliVqCX63ln6KMCkUBBWDGGDIl-Q1UzR0

https://www.youtube.com/watch?v=tTQxk90I91k&list=PLhGzLDjybv1QBj1P7HG_ARS518yA17lnV&index=1&fbclid=IwAR0zXMeuE_M80-VGjvWxY4c8Qzh7gS4DbsrNVGn4YmrZ286bKxOPZI0uhWY

https://www.youtube.com/watch?v=R72vuyhwO2Q&fbclid=IwAR1jImLnyK4193Ypb1-KS2cvyN12STnu8uA-Es2obFimrK9mdIPhnVeBY2s

 

  1. ročník
    1. cvičenie je rozcvička- Rozoskákanie, rozcviťi si hlavu, ramená, ruky, motýlik, žabka, šnúru na pravú a ľavú nohu, rožtep po 10 sekúnd

Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=1mzpuUzLKx4  (hudbu treba trochu posunúť, deti to poznajú) 🙂

2cvičenie- Rytmické cvičenie, nech si zopakujú čo robili s p. učiteľom Pomichalom, jednokročka, dvojkročka, chôdzu na pološpičkách (mamkine topánky)

3. cvičenie- nech si zopakujú tanček z Aladina majú to hotové 🙂 

4. cvičenie- je to improvizácia pre nich 🙂 volá sa to Sochy z plastelíny

Je to cvičenie zamerané na telo a tvar tela. Je to práca vo dvojici, môžu pracovať so súrodencami alebo kľudne aj rodičia sa môžu pridať. Postup tejto improvizácie je:

Spravíte si dvojice, osoba A je plastelína a osoba B je sochár. Osoba A zaujme polohu v stoji, v sede alebo v ľahu ale pre začiatok je najlepšie v stoji. Osoba B bude tvarovať osobu A, ktorá je plastelína, bude vytvárať tvar pohybu osoby A v rôznych polohách rúk, hlavy, nohy, panvy, a pod.  Potom neskôr si môžete vymeniť úlohy..
Hudba:https://www.youtube.com/watch?v=TwXilp2mUtE

 

  1. ročník
    1. cvičenie- Rozcvička- rozoskákanie, rozcvičiť si hlavu, ramená, ruky, ponaťahovať nohy, žabka, motýlik, šnúru na pravú a ľavú nohu, rožtep po 10 sekúnd, posilovanie na brucho- brušáky, plus drepy aspoň 20x

Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=1mzpuUzLKx4  

2.cvičenie- zopakovať si čo ste robili s pánom učiteľom rytmické cvičenia, jednokročka, dvojkročka, (pre 2B+ Aladin)- majú ho hotový nech si zopakujú 🙂

3. cvičenie- je to improvizácia pre nich 🙂 volá sa to Sochy z plastelíny

Je to cvičenie zamerané na telo a tvar tela. Je to práca vo dvojici, môžu pracovať so súrodencami alebo kľudne aj rodičia sa môžu pridať. Postup tejto improvizácie je:

Spravíte si dvojice, osoba A je plastelína a osoba B je sochár. Osoba A zaujme polohu v stoji, v sede alebo v ľahu ale pre začiatok je najlepšie v stoji. Osoba B bude tvarovať osobu A, ktorá je plastelína, bude vytvárať tvar pohybu osoby A v rôznych polohách rúk, hlavy, nohy, panvy, a pod.  Potom neskôr si môžete vymeniť úlohy..
Hudba:https://www.youtube.com/watch?v=TwXilp2mUtE

 

  1. ročník
  2. cvičenie- Rozcvička- rozoskákanie, rozcvičiť si hlavu, ramená, ruky, ponaťahovať nohy, žabka, motýlik, šnúru na pravú a ľavú nohu, rožtep po 10 sekúnd, posilovanie na brucho- brušáky, plus drepy aspoň 20x

Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=1mzpuUzLKx4  

  1. cvičenie- Klasický tanec- zopakovať si 1. port de bras, cvičenia pri tyči, ktoré majú a na počítanie, cvičenia na voľnosti, ktoré majú tiež zopakovať na počítanie, točenie do pravej strany, a do ľavej strany na mieste, skoky v I., II. a V. pozícií

3.cvičenie- je to improvizácia pre nich 🙂 volá sa to Sochy z plastelíny

Je to cvičenie zamerané na telo a tvar tela. Je to práca vo dvojici, môžu pracovať so súrodencami alebo kľudne aj rodičia sa môžu pridať. Postup tejto improvizácie je:

Spravíte si dvojice, osoba A je plastelína a osoba B je sochár. Osoba A zaujme polohu v stoji, v sede alebo v ľahu ale pre začiatok je najlepšie v stoji. Osoba B bude tvarovať osobu A, ktorá je plastelína, bude vytvárať tvar pohybu osoby A v rôznych polohách rúk, hlavy, nohy, panvy, a pod.  Potom neskôr si môžete vymeniť úlohy..
Hudba:https://www.youtube.com/watch?v=TwXilp2mUtE

 

4 ročník

  1. cvičenie- Poriadna rozcvička, deti to poznajú ako sa majú rozcvičiť, ponaťahovať nohy potom, šnúra, špagát aspoň 10 sekúnd, posilovanie na brucho, drepy aspoň 20x 
    Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=GNCd_ERZvZM&list=PL83098CA23A091BEE&index=68&t=0s
  2. cvičenie- Klasický tanec- opakovanie kombinácií pri tyči a v priestoro+ skoky v I., II. a V. pozícií, ktoré majú, 1. port de bras, točenie do pravej strany, do ľavej an mieste, všetko na počítanie- zopakovať si na absolvenstké skúšky
  3. cvičenie- ľudový tanec- zopakovať si tanecú kombináciu, ktoré majú na absolventské skúšky
  4. cvičenie- Moderný tanec- 1. Knee bend. Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=5GL9JoH4Sws
                                                 2. Brush (kefa): Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=D0PbK9ncpPY
  5. IV. pozícia- pvré ide IV pozícia a rélevé, potom IV pozícia s passé Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=PAzH-YAlFYc
                                                4. Skoky Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=CJbA6-KYl_s
  6. Závarečná malá kombinácia, Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=S98-BIpzZuk
  7. cvičenie-  je to improvizácia pre nich 🙂 volá sa to Sochy z plastelíny

Je to cvičenie zamerané na telo a tvar tela. Je to práca vo dvojici, môžu pracovať so súrodencami alebo kľudne aj rodičia sa môžu pridať. Postup tejto improvizácie je:

Spravíte si dvojice, osoba A je plastelína a osoba B je sochár. Osoba A zaujme polohu v stoji, v sede alebo v ľahu ale pre začiatok je najlepšie v stoji. Osoba B bude tvarovať osobu A, ktorá je plastelína, bude vytvárať tvar pohybu osoby A v rôznych polohách rúk, hlavy, nohy, panvy, a pod.  Potom neskôr si môžete vymeniť úlohy..
Hudba:https://www.youtube.com/watch?v=TwXilp2mUtE

 

  1. 6. 7. ročník

 

  1. Warm Up rozcvička 🙂 posielam hudbu na to 🙂 youtube a video máte tu :

https://www.youtube.com/watch?v=sNGwyh7i8gs

https://www.youtube.com/watch?v=sNGwyh7i8gs  

https://www.youtube.com/watch?v=Y1DHYnsv6Gc

 

ďalšou úlohou je sa naučiť tréning jazzu, ktorý ste mali  mať naučený, a posielam vám v rýchlejšej verzii aj s hudbou 🙂 Hudba: https://www.youtube.com/watch?v=sz8MulY1ASo

video máte v prílohe 🙂

potom si dáme brušáky a daj si 1/2/3 serie killing serie na brucho 🙂 (k tomu bude aj video v prílohe) 🙂

 

a plus gymnastiku, hlavne veľa strečujte 🙂
Plus na záver vám dám výzvu: a tou jej improvizácia 🙂 JA A PRIESTOR –  akýkoľvek zaujímavý aj obyčajný priestor v byte môžeš využiť na improvizáciu. Využi kľudne aj obmedzenia v priestore – nábytok, schody, steny… 🙂 a poprosila by som aj video o improvizácií ak máte ❤

Foto našich žiakov počas domáceho tréningu  : 

    

budú aj videá :)…

Radi by sme zadali našim žiakom pár úloh, aby rozširovali svoje vedomosti

 

Nové zadania: 

  1. prosím všetkých odovzdať do  apríla

 

Napísať obsah rozprávky alebo knihy, ktorú ste teraz čítali, čítate (plus hlavná myšlienka, prečo sa ti to páči a nad čím si sa pri čítaní zamyslel/la

1-4 ročník (6 viet- plus obrázok) – stačí fotku papiera na ktorý to dieťa napísalo (rodičia nemusia prepisovať) , prípadne natočiť video, v ktorom mi to dieťa prerozpráva

 

5-8 ročník (12 viet)

starší (18 viet)

 

  1. napísať báseň o mame/rodine/starých rodičoch

rozsah min 10 veršov – riadkov, nech je tam ako sa mamina volá, čo s ňou radi robíte, prečo ľúbite starých rodičov, čo je najlepšie- čo spolu robievate,

pre menšie deti (do 6 ročníka) nech sa to rýmuje, veľkáči môžu napísať esej, báseň, úvahu tí najmenší majú za úlohu nakresliť obrázok – a napísať 4veršie (stačí fotku na mobile poslať mailom)

 

  1. téma:  budúcnosť zeme/ochrana prírody

Ako treba separovať/triediť odpad- ako by mal náš svet vyzerať- z pohľadu ochrany prírody- že nikto nikdy nehodí smeti na zem, že ľudia separujú- čo to vlastne je to separovanie?

 

menší báseň- obrázok – KOMIKS: o čom sa rozprávajú vyhodené veci na smetisku?

väčší- napíš úvahu- či stačí hodiť smeti do jedného smetiaka alebo poviedka/ komix či koláž- o ochrane zeme.

 

ako inšpirácia slúži aj náš song: https://www.youtube.com/watch?v=62PMORnkjBg

 

DEJINY DIVADLA:

tí ktorí majú tento predmet:

 

pozrieť si : o Moliérovi: https://www.youtube.com/watch?v=uPwDDtu0JFs

prečítať jednu divadelnú hru- napr. tu sú- alebo Vám mailom vieme poslať akú by ste chceli: https://zlatyfond.sme.sk/

A napísať o nej referát (hl.myšlienka, krátky obsah, témy, či je aktuálna, váš názor)

 

Začiatkom apríla dáme nové úlohy. Prosím žiakov a ich rodičov, aby s nami komunikovali, pokojne mailom ( zuza.kolejakova@gmail.com, vkolejak@gmail.com) alebo cez FB messenger. Budeme radi, ak sa nám ozvete, pošlete video, prípadne sa na nás obrátite aj o pomoc pri úlohách zo slovenčiny. Kto sa pripravuje na školu, môže ak chce dostať špeciálne zadania.

 

s láskou Vaši učitelia Kolejákoví

Foto z online vyučovania :

         

Milí žiaci,

Pozdravujem Vás a dávam Vám ponuku na zopakovanie si niektorých vecí z hudobnej náuky.

Vypracované úlohy mi pošlite odfotené z notového zošita naspäť na mailovú adresu hnzussenec@gmail.com,  z ktorej  by sme si dávali prípadné ďalšie úlohy.  Na otázky môžete odpovedať aj postupne, nemusíte úlohu splniť naraz. Napríklad – pošlete mi splnenú iba otázku č. 1 a potom inokedy aj ďalšie.

Vaša učiteľka Mária Mazúchová

 

Nové úlohy pre všetky ročníky na tento týždeň tu :  

Pomôcky : 

   

 

 

1. ročník

  1. Do notového zošita zapíš a podpíš tieto noty v husľovom kľúči: f1, c2, c1, h1, a1, d1, g1, e1, h2, d2, c3, f2, a2, e2, g2, c2
  2. Napíš pomlčky v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: celá, polová štvrťová, osminová
  3. Napíš noty v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: polová, jedna osminová, celá, štvrťová, polová s bodkou, dve osminové

2. ročník

       4. Splň predchádzajúce úlohy č. 1, 2 a 3

      5. Zapíš noty v husľovom kľúči: des2, as1, es2, hes1, ges2, ces1, ces3, fis1, gis2, cis2, ais2, dis1

      6. Aké druhy molových stupníc poznáme

3. ročník:

      7. Splň predchádzajúce úlohy č. 1, 2 a 3

      8. Splň úlohu č. 5

      9. Popíš paralelné a rovnomenné stupnice a uveď aj príklad

 

4. ročník:

          10. Splň predchádzajúce úlohy č. 1, 2 , 3 a 5

          11. Zapíš enharmonické tóny k týmto notám: cis1, ais1, e1, fis1, h1, es2, ces2

          12. Rozdiel medzi strofickou a prekomponovanou piesňou

 

5. ročník:

  1. Do notového zošita zapíš a podpíš tieto noty v husľovom kľúči: f1, c2, c1, h1, a1, d1, g1, e1, h2, d2, c3, f2, a2, e2, g2, c2

      2. Napíš pomlčky v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: celá, polová štvrťová, osminová

      3. Napíš noty v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: polová, jedna osminová, celá, štvrťová, polová s bodkou, dve osminové

      4. Zapíš noty v husľovom kľúči: des2, as1, es2, hes1, ges2, ces1, ces3, fis1, gis2, cis2, ais2, dis1

      5. Zapíš noty v basovom kľúči: C, d, a, E, c1, F, h, e, G, f, H, g, A, c, D

 

      6. Vypočuj si ukážky skladateľa Schneidra Trnavského a pozri si o ňom dokument:

 

Trnavský: Keby som bol vtáčkom:

www.youtube.com/watch?v=XrdfyBgDwy0&list=RDEM2vK7FXdyzwo36euEDLrOeQ&index=3

Ó Mária, bolestivá:

https://www.youtube.com/watch?v=282YJy6UrnA&

 

Trnavský: Ave Mária:

https://www.youtube.com/watch?v=MaO7iyiIiFQ

 

o M. Sch. Trnavskom  – dokument:

https://www.youtube.com/watch?v=NlkNFBPAe6o

 

6. ročník:

  1. Do notového zošita zapíš a podpíš tieto noty v husľovom kľúči: f1, c2, c1, h1, a1, d1, g1, e1, h2, d2, c3, f2, a2, e2, g2, c2
  2. Napíš pomlčky v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: celá, polová štvrťová, osminová
  3. Napíš noty v tomto poradí a podpíš, na koľko dôb sa počítajú: polová, jedna osminová, celá, štvrťová, polová s bodkou, dve osminové
  4. Zapíš noty v husľovom kľúči: des2, as1, es2, hes1, ges2, ces1, ces3, fis1, gis2, cis2, ais2, dis1
  5. Zapíš noty v basovom kľúči: C, d, a, E, c1, F, h, e, G, f, H, g, A, c, D
  6. Zopakujte si, čo sme sa učili o I.Čajkovskom a pozrite si ukážky a napíšte mi, ktorá sa vám najviac páčila a prečo:

klavírny koncert b mol:

https://www.youtube.com/watch?v=Yya-rNwuxnc

 

Labutie jazero:

https://www.youtube.com/watch?v=i-vjgNDFxcA

 

Labutie jazero – čínsky balet

https://www.youtube.com/watch?v=tTjezYGkavA

      Husľový koncert D dur:

      https://www.youtube.com/watch?v=CTE08SS8fNk

      Talianske capriccio:

      https://www.youtube.com/watch?v=Ce5qmAj9XX4

     Polonéza z opery Eugen Onegin 

     https://www.youtube.com/watch?v=iwZF0JIRFqA

  1. symfónia h mol op. 74 Patetická:

            https://www.youtube.com/watch?v=SVnF3x44rvU

 

7. ročník:

  1. Príklady z 8b a 9b otázky. Klaviatúrku si stiahnite zvlášť. Zapíš enharmonické tóny k týmto notám: cis1, ais1, e1, fis1, h1, es2, ces2, b malé, c2
  2. Zapíš si do zošita, ako vyzerá prima volta a seconda volta
  3. Napíš tóniku, subdominantu a dominantu v tóninách: F dur, D dur, e mol. Pozor, musíme dbať na posuvky, ktoré majú jednotlivé stupnice. Dať si pozor na dominantu v molovej tónine. Pomôcka: durové stupnice kvintového kruhu sú v otázke 10b, molové v 11b, durové v kvartovom kruhu v12b a molové v 14b. Zopakujte si tie rady. Ako nazývame ostatné akordy na 2., 3., 6. a 7. stupni?
  4. Pridávame otázku 10b a 11b. Napíšte do notového zošita tóny v husľovom kľúči: fisis1, ceses2, c2, eisis2, e2, heses1, asas2, as2, eses1, cisis1

 

  • Z dejín hudby sme mali poslednú otázku č. 9 – Opera. Nasleduje č.10 Novoromantizmus, môžem Vám ju v prípade záujmu poslať.

 

Vaša učiteľka Mária Mazúchová